Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade als je voor je werk op reis bent. Een reis mag maximaal 365 dagen duren. Je kunt de verzekering afsluiten voor jezelf en voor alle personen die in opdracht en/of voor rekening van het bedrijf op reis gaan.

Wat is verzekerd?

Je krijgt altijd hulp van onze Alarmcentrale. Bij een ongeluk of ziekte regelen en vergoeden we het vervoer naar huis en hulp aan je gezin. Bijvoorbeeld na een ongeval of bij overlijden.

Wie is verzekerd?

Deze verzekering geldt voor ieder persoon die in opdracht en/of voor rekening van het bedrijf een zakenreis maakt. Hieronder vallen ook stagiaires, externen die zijn ingehuurd door het bedrijf en de meereizende partner en/of kinderen.

Medisch

We vergoeden de kosten van een spoedeisende of onverwachte medische behandeling, aanvullend op je zorgverzekering. Overleg altijd eerst met de Alarmcentrale.

Bagage

Bagage is verzekerd voor nieuwwaarde in geval van totaal verlies, diefstal, totale beschadiging of de reparatiekosten in geval van gedeeltelijke beschadiging. Bijbehorende verzekerde bedragen vindt u op het polisblad en in de voorwaarden.

Ongevallen

In geval van blijvende invaliditeit of overlijden door een ongeval keren wij een (percentage van een) vast bedrag uit.

Doorlopende annuleringsverzekering

Heb je een reis geboekt, maar kun je door een ongewilde onvoorziene oorzaak niet gaan? Dan vergoedt deze verzekering tot het verzekerd bedrag op het polisblad de (boekings)kosten die je al hebt gemaakt en niet terugkrijgt. Ook als je een reis moet afbreken, onverwachts moet verlengen of bij een vertraging van meer dan 6 uur, krijg je een vergoeding.

Aansprakelijkheid

Veroorzaak je tijdens een reis schade aan zaken van of aan het lichaam van een derde, dan is dit verzekerd. Er is ook een vergoeding beschikbaar voor de kosten van eventuele bijbehorende rechtsbijstand. De verzekerde bedragen vindt u op het polisblad en in de voorwaarden.

Ontvoering, kaping en gijzeling

Word je tijdens een reis gedwongen vastgehouden, dan wordt er een dagvergoeding uitgekeerd. Aan deze vergoeding is een maximum verbonden. De verzekerde bedragen vindt u op het polisblad en in de voorwaarden.

Politieke evacuatie en crisis bescherming

Verzekerd zijn de kosten van evacuatie. Het verzekerd bedrag vindt u op het polisblad en in de voorwaarden.

Wat is niet verzekerd?

Je bent niet verzekerd als je onzorgvuldig met je spullen omgaat, of als schade ontstaat tijdens zakenreizen of vrijwilligerswerk. Of bij fraude.

Privé-reizen

Deze verzekering is niet voor privé-reizen.

Reisadvies van de overheid

Heeft jouw bestemming een reisadvies in de code oranje of rood gekregen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken? Dan is je reis niet verzekerd.

Uitgesloten sectoren

Kerncentrales, politie en krijgsmacht.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Bel bij schade altijd meteen de Alarmcentrale. Doe je dit niet, dan krijg je misschien niet alle kosten vergoed.

Eigen risico

Voor schade ontstaan met een huurauto is er een eigen risico van toepassing. Dit eigen risico vindt u terug op het polisblad en in de voorwaarden.

Zakenreis in land van vaste verblijfplaats

De dekking is beperkt tot bagage, ongevallen en doorlopende annulering

Uitgesloten landen: ontvoering, kaping en gijzeling

De volgende landen zijn van dekking uitgesloten: Afghanistan, Colombia, Irak, Mexico, Nigeria, Pakistan, Somalië, Syrië, Venezuela of Jemen.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt wereldwijd.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Bel bij schade altijd zo snel mogelijk de Alarmcentrale. En je moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken (goed op je spullen passen). Geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk aan ons door.

Wanneer en hoe betaal ik?

De premie moet binnen 30 dagen na de notadatum betaald zijn. Betalen kan via een automatische incasso, via jouw tussenpersoon of je maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. De verzekering loopt door totdat de werkgever of wij de verzekering opzeggen. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Opzeggen kan per contractvervaldatum via een brief of een e-mail bij jouw verzekeringsadviseur of rechtstreeks bij ons. De opzegging geschiedt uiterlijk 2 maanden voor het einde van de verzekeringstermijn.