Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Met deze verzekering krijg je juridische hulp van Anker Rechtsbijstand bij een onverwacht conflict. Ook worden de proceskosten vergoed, kosten van onafhankelijke deskundigen etc.
Om een onafhankelijke behandeling van het conflict te waarborgen hebben wij het verlenen van rechtsbijstand (de uitvoering van deze voorwaarden) overgedragen aan Anker Rechtshulp b.v. Zij zijn een onafhankelijke instelling die gespecialiseerd is in het geven van juridische hulp.
Jij kiest zelf waarvoor je wel of niet verzekerd wilt zijn. Je kan kiezen uit verschillende modules. De module Consument vormt altijd de basis voor de verzekering. Daarnaast kun je kiezen voor de modules Wonen, Verkeer en Inkomen.
De basisdekking Consument biedt dekking voor veel voorkomende conflicten die u als consument kunt krijgen. Let op: sommige consumentenkopen vallen onder de module Wonen of module Verkeer. Lees daarom goed de dekking in de verzekeringsafspraken van de verschillende modules .
Juridische hulp als je schade wilt verhalen die je in het verkeer hebt opgelopen. Bijvoorbeeld schade veroorzaakt aan jouw auto door iemand anders.
Juridische hulp bij het verhalen van aan jou toegebracht persoonlijk letsel is standaard verzekerd voor gevallen die niet in het verkeer zijn ontstaan. De module Verkeer geeft dekking voor het verhalen van letsel onstaan in het verkeer.
Juridische hulp bij een conflict over huur, (ver)koop of (ver)bouw van je woning. Of conflicten met buren of de overheid over je woning. Of als je bijvoorbeeld een conflict hebt met de energieleverancier of internetprofider.
Juridische hulp bij een conflict met je werkgever of een uitkeringsinstantie zijn verzekerd in de module Inkomen.
Juridische hulp als je een conflict hebt over spullen of diensten die je voor jezelf koopt. Bijvoorbeeld een conflict met een meubelzaak over de aanschaf van een bankstel. Of een conflict met je reisverzekeraar.
Bij echtscheiding is alleen mediation verzekerd tot een maximum van € 1500,-
U krijgt alleen juridische hulp als de overledene is gestorven nadat uw rechtsbijstandverzekering is ingegaan.
Juridische hulp bij een beroepsprocedure tegen de Belastingdienst. Of bij een conflict over een tweede huis in het buitenland of vermogensbeheer.
Voor deze verzekering geldt een franchise van € 250,-. Er geldt een maximum van de externe kosten die Anker Rechtshulp b.v. vergoedt voor jouw juridische hulp, namelijk € 15.000,-.
Wij betalen maximaal € 15.000,- aan externe kosten bij een verplichte procesvertegenwoordiging en maximaal € 7.500,- bij een onverplichte procesvertegenwoordiging door een advocaat.
Als het conflict voor de rechter komt, mag je zelf een rechtshulpverlener kiezen. Daarbij gelden speciale voorwaarden.
Wij maken onderscheid tussen verplichte en onverplichte procesvertegenwoordiging. De maximale vergoeding is hierbij verschillend.
Na de ingangsdatum geldt er een wachttijd van 3 maanden. Hierop zijn de volgende uitzonderingen; er geldt een wachttijd van 6 maanden voor conflicten die te maken hebben met arbeidsrecht. Er geldt een wachttijd van 12 maanden voor (echt)scheidingsmediation. Er geldt geen wachttijd voor het verhalen van een schadevergoeding op een aansprakelijke derde voor schade ontstaan tijdens een verkeerssituatie.
Er geldt ook geen wachttijd bij strafbare feiten. Let op: lees hiervoor afspraak 9 goed door. Een juridisch conflict is pas verzekerd als de gebeurtenis plaatsvindt na afloop van de wachttijd dat geldt voor het betreffende conflict.
Je bent in ieder geval verzekerd voor conflicten in Nederland. Soms is er ook dekking in de Europese Unie of zelfs in alle landen van de wereld.
Buiten de in de verzekeringsafspraken genoemde dekkingsgebieden verleent Anker Rechtshulp b.v. geen rechtsbijstand of geeft geen juridisch advies.
Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Meld een conflict direct bij ons voordat je andere actie onderneemt. We proberen het conflict dan zo snel mogelijk op te lossen.
Je kan de premie betalen per maand of per jaar. Als je maandelijks wil betalen kan dat alleen via een automatische incasso.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Verandert er iets in jouw situatie? Meld dat dan aan Independer. Na het eerste jaar kan je de verzekering dagelijks opzeggen.
Na het eerste jaar kan je de verzekering dagelijks opzeggen (met een opzegtermijn van 1 maand) via Independer.