Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
De verzekering SOS-hulpverlening biedt hulp en vergoed de kosten bij noodsituaties tijdens een verblijf in het buitenland. Het gaat om situaties zoals ernstige ziekte, ongeval en overlijden. Het telefoonnummer van De Goudse Alarmcentrale is +31 182 544 557.
Het SOS-hulpverleningspakket omvat de volgende onderdelen:
– Medisch noodzakelijke evacuatie;
– Repatriëring na overlijden of begrafenis/crematie ter plaatse;
– Extra reis- en verblijfkosten;
– Kosten van opsporings, redding en berging.
We vergoeden de kosten tot maximaal het verzekerd bedrag. Als er voor een dekking geen verzekerd bedrag vermeld wordt geldt er geen maximering. Alle verzekerde bedragen staan in de polisvoorwaarden.
We vergoeden de kostprijs.
Er is alleen dekking als de verzekerde ook de ziektekostenverzekering van De Goudse heeft.
Wij vergoeden de kosten van vervoer van het stoffelijk overschot van een verzekerde naar
Nederland of het geboorteland. De maximale vergoeding is € 25.000,-.
Wordt het stoffelijk overschot naar een andere plaats gebracht? Dan vergoeden we maximaal de kosten voor vervoer naar Nederland.
Wij regelen voor de familie van de verzekerde alle formaliteiten en het vervoer naar de voormalige woonplaats in Nederland. Wanneer het vervoer naar een ander land gaat, stopt de dienstverlening na aankomst van het stoffelijk overschot in dat land. Wij regelen dan geen verder vervoer.
We vergoeden reis- en verblijfkosten tot maximaal € 7.500,- per verzekeringsjaar als:
- een familielid in de eerste of tweede graad is overleden of in levensgevaar verkeert en de verzekerde(n) daarnaartoe reizen.
- de verzekerde in levensgevaar verkeert als gevolg van een ongeval of ziekte en hiervoor er mensen naar de verzekerde toe reizen.
- de verzekerde medische zorg krijgt, en daardoor geen gebruik kan maken van een een geboekte vliegreis terug naar het woonland.
Er gelden maximale vergoedingen voor verblijfskosten per dag en een maximal aantal verblijfsdagen. Er kan ook een maximnale vergoeding gelden voor de kosten van een vliegreis. Deze staan in de polisvoorwaarden.
Onder familielid in de eerste of tweede graad
vallen de volgende personen:
–– Echtgenoot of echtgenote
–– Ouders en schoonouders
–– Kinderen
–– De persoon met wie de verzekerde duurzaam samenwoont
–– Broers en zussen
–– Zwagers en schoonzussen
–– Opa’s en oma’s
–– Kleinkinderen
We vergoeden maximaal € 20.000,- per polis per gebeurtenis.
De maximale vergoeding is gelijk aan het bedrag dat nodig zou zijn om vervoer van het stoffelijk overschot naar Nederland of het geboorteland te bekostigen tot een maximum van €10.000,-. Er is dekking voor:
– de kosten voor de begrafenis of crematie in het land van verblijf;
– de reiskosten (heen en terug) voor het bijwonen van de ceremonie door familieleden in de eerste of tweede graad.
Vergoeding van € 125,- per gebeurtenis van de noodzakelijke telecommunicatiekosten voor alle verzekerden tezamen, die uit een door de SOS-hulpverlening gedekte gebeurtenis voortvloeien.
Kosten die op het moment van afsluiten van de verzekering niet onzeker zijn. En schade ontstaan doordat de verzekerde:
- een misdrijf pleegt;
- wapens bezit of gebruikt;
- opzettelijk of roekeloos handelt;
- deelneemt aan vechtpartijen;
- alcohol of drugs gebruikt;
- gevaarlijke/professionele sporten uitoefent.
De verzekerde is niet verzekerd op zee buiten territoriale wateren.
Bevindt de verzekerde zich weer binnen territoriale wateren of op het vasteland? Dan is er weer dekking, ook voor een gebeurtenis die op zee buiten territoriale wateren heeft plaats gevonden.
Wij vergoeden geen kosten van de crematie of begrafenis in Nederland of in het geboorteland.
Als in de polisvoorwaarden staat dat er vooraf goedkeruring nodig is van De Goudse Alarmcentrale dan is er geen recht op uitkering zonder deze toestemming.
De verzekerde is niet verzekerd voor kosten die op het moment van afsluiten van de verzekering niet onzeker zijn.
Na het eerste jaar van de verzekering vervalt deze uitsluiting voor de extra reis en verblijfkosten in verband met een familielid in de eerste of tweede graad die is overleden of in levensgevaar verkeert.
De verzekerde is niet verzekerd als hij reist tegen het advies van een arts in.
Er is geen eigen risico.
De verzekerde heeft spoedeisende medische zorg nodig die lokaal niet kan worden verleend. Er is alleen dekking als de verzekerde ook de ziektekostenverzekering van De Goudse heeft.
Als de verzekerde in een risicogebied is waarvoor door de Nederlandse Rijksoverheid een code rood is afgegeven dan vergoeden we nog maximaal € 75.000,-.
De maximale vergoeding voor alle extra reis- en verblijfskosten samen is € 7.500,- per verzekeringsjaar. Hierbinnen gelden de volgende maximeringen.
Verzekerde(n) reist naar ziek of overleden familielid:
- De maximale vergoeding voor verblijfskosten is € 125,- per dag voor alle verzekerden samen gedurende maximaal 22 dagen.
Maximaal 2 personen reizen naar een verzekerde in levensgevaar toe:
- De maximale vergoeding voor verblijfskosten is € 175,- per dag voor beide personen samen en gedurende maximaal 15 dagen.
Onverwacht langer verblijf buiten het woonland noodzakelijk door medische zorg:
- De maximale vergoeding voor de extra vliegkosten is € 1.500,- per verzekeringsjaar.
- De maximale vergoeding voor verblijfskosten is € 100,- per persoon per dag en € 175,- voor alle verzekerden samen.
U heeft standaard werelddekking.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden.
Heeft u schade? Informeer ons dan zo snel mogelijk, dit kan via claims@goudse.com. En u moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken (goed op uw spullen passen). Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door.
Heeft u direct assistentie nodig? Neem dan contact op met onze alarmcentrale. De Goudse Alarmcentrale is bereikbaar op +31 182 544 557 en wanneer u in de V.S. verblijft op +001 800 694 9832.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.
De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen. De verzekering stopt ook wanneer u definitief terugkeert naar Nederland.
Na het eerste jaar, en bij definitieve terugkomst naar Nederland kunt u de verzekering dagelijks opzeggen via uw adviseur.
U kunt uw opzegging ook schriftelijk sturen naar De Goudse, Postbus 9, 2800 MA Gouda.