Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. Raadpleeg de polisvoorwaarden voor de details.

Welk soort verzekering is dit?

De Inboedelverzekering All-in vergoedt schade aan spullen in huis. Het omvat schade door brand, diefstal, inbraak en vandalisme. Bovendien dekt het neerslag, overstroming van een niet-primaire waterkering en directe blikseminslag. Ook storm, lekkage en vallen en stoten zijn gedekt. Met Cyberservice heb je ook dekking voor veel voorkomende cyberincidenten. Bij een cyberincident krijg je direct hulp en advies van Cyberwacht.

Wat is verzekerd?

Je spullen in je huis, zoals meubels, kleding, sieraden, e-bikes, bromfietsen of fietsen zijn verzekerd. In jouw tuin of balkon zijn spullen zoals tuinmeubelen en wasgoed, zonweringen of (schotel)antennes verzekerd. Huurdersbelang en eigenaarsbelang is standaard meeverzekerd.

Verzekerd bedrag

Het verzekerd bedrag is maximaal  100.000 voor alle spullen samen per gebeurtenis. Sommige spullen zijn voor een lager bedrag verzekerd. Bij schade vergoeden wij de nieuwwaarde of de vervangingswaarde. De vervangingswaarde bepalen wij met hulp van de Afschrijvingslijst inboedelverzekering. In individuele gevallen kan hiervan afgeweken worden.

Contra-expertise na schade

Ben je het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kan je ook zelf een expert inschakelen. De kosten van een contra-expert worden, als deze redelijk zijn, vergoed.

Sieraden

Sieraden, inclusief horloges zijn standaard verzekerd tot  15.000 per gebeurtenis.

(Audio-) apparatuur

Audiovisuele- en computerapparatuur is standaard tot  15.000 verzekerd.

Vallen en stoten

Schade aan jouw inboedel door vallen en stoten is verzekerd. Je verzekert val- en stootschades aan mobiele elektronica alleen als je kiest voor de aanvullende Mobiele elektronica verzekering.

Cyberservice

De Cyberservice is onderdeel van je Inboedelverzekering en biedt dekking voor veel voorkomende cyberincidenten. Hieronder een overzicht: * Hulp en advies door Cyberwacht
* Diefstal van geld van de (bank)rekening
* Identiteitsdiefstal
* Dataherstel en verwijderen van malware
* Vervanging van hardware
* Hulp bij cyberafpersing
* Inzet van specialisten

Keuze: buitenshuisdekking

Jouw waardevolle spullen zijn buiten je huis niet verzekerd. Wil je deze meeverzekeren? Dan kun je kiezen voor de dekking Buitenshuis. Onder deze dekking is schade aan jouw audiovisuele- en computerapparatuur, sportuitrustingen en muziekinstrumenten wereldwijd verzekerd tot maximaal  7.500. Let op! Schade aan jouw sieraden is onder deze dekking verzekerd tot maximaal  2.500.

Keuze: mobiele elektronica verzekering

De verzekering dekt schade aan mobiele elektronica binnenshuis door bepaalde gebeurtenissen zoals brand, diefstal en waterschade tot  7.500 per gebeurtenis. Met de aanvullende Mobiele elektronica verzekering is schade aan jouw mobiele elektronica wereldwijd verzekerd tot maximaal  7.500 per gebeurtenis. Ook tegen vallen en stoten.

Wat is niet verzekerd?

Onder inboedel vallen geen huisdieren, smartphones, laptops, tablets, wearable devices, auto's en motoren.

Spullen buiten huis

Je spullen zijn buiten je huis beperkt verzekerd. Voor een ruimere dekking kun je kiezen voor de dekking Mobiele Elektronica en of Buitenshuisdekking.

Mobiele Elektronica en Cyberservice is soms niet verzekerd

Mobiele elektronica is buitenshuis niet verzekerd en binnenshuis alleen verzekerd tegen bepaalde gebeurtenissen zoals brand, diefstal en waterschade. Je kunt ervoor kiezen om de dekking uit te breiden met de Mobiele elektronica verzekering. De informatie over Cyberservice staat hieronder als je het (i-tje) aanklikt.

Verboden activiteiten

Jij of een (onder)huurder veroorzaakt schade door activiteiten die wettelijk niet toegestaan zijn, en deze schade wordt nooit vergoed. Bijvoorbeeld schade door hennepteelt in je huis of bijgebouw.

Wat is er nog meer niet verzekerd?

Je bent onder andere niet verzekerd voor schade aan je spullen door:
* Overstroming van een primaire waterkering
* Directe of indirecte neerslag als dit binnenkomt door een openstaande deur of raam
* Muren of vloeren die vocht doorlaten
* Grondwater en/of verandering van het grondwaterpeil
* Opzet of roekeloosheid

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Je kunt kiezen voor  0 of  100 eigen risico per gebeurtenis. Je kiest een eigen risico van  100 en laat één van de bedrijven uit ons professionele schadeherstelnetwerk de schade herstellen. Dan betaal je tóch geen eigen risico. Voor Cyberservice en de aanvullende dekking Glas geldt geen eigen risico.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen waterschade als een dijk breekt, overloopt of faalt die bescherming biedt tegen zee, binnenwateren of rivieren.

Vakantieverhuur of woningruil

Als je jouw woning tijdelijk verhuurt voor vakantie of woningruil, dekt de verzekering geen diefstal zonder sporen aan de buitenkant of schade door vandalisme. Je hebt geen verzekering voor zakelijke verhuur of als je meer dan 2 maanden per jaar verhuurt. Bovendien ben je niet gedekt wanneer je normaal niet in de woning woont.

Zaken van anderen

Is er door een gedekte gebeurtenis schade ontstaan aan zaken van anderen die zich in jouw woning bevonden? Of zijn deze zaken verloren gegaan? Je ontvangt een vergoeding als de schade dezelfde soort zaken betreft als die uit je eigen inboedel en je deze moet vergoeden volgens een wettelijke of contractuele verplichting. Je ontvangt per gebeurtenis maximaal  5.000.

Overige gemaximeerde verzekerde bedragen per gebeurtenis

* lijfsieraden bij diefstal:  15.000 * geld / geldwaardig papier:  250
* caranvans / aanhangwagens / vaartuigen:  1.000
* huurdersbelang / eigenaarsbelang:  20.000 per gebeurtenis
* huissleutels:  750
* zakelijke inventaris:  2.000
* spullen in de gemeenschappelijke ruimte, kelderbox, berging of een auto :  250
* spullen in andere woning :  5.000
* cyberservice:  5.000

 

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering dekt schade aan jouw spullen in jouw huis in Nederland. Als je kiest voor de aanvullende Mobiele Elektronica verzekering en/of Buitenshuisdekking zijn bepaalde spullen wereldwijd verzekerd. Voor de Cyberservice maakt het niet uit waar de schade is ontstaan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Doe aangifte in geval van een strafbaar feit of verlies. Geef veranderingen in jouw gezinssituatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je betaalt jouw premie vooraf via automatische incasso. Je kunt kiezen of je de premie maandelijks of per jaar betaalt. Bij betaling per jaar krijg je 3% korting.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. De verzekeringstermijn is een jaar. Daarna wordt de verzekering elk jaar automatisch met 1 jaar verlengd. Je kunt jouw verzekering dagelijks opzeggen, ook in het eerste jaar. Je verzekering loopt door tot de dag waarop je deze stopzet.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je kunt de verzekering dagelijks opzeggen via jouw verzekeringsadviseur.