Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan uw horeca-accommodatie met alle aan- en toebehoren, zoals windschermen en vlonder.

Wat is verzekerd?

Uw accomodatie is verzekerd conform de op het polisblad vermelde dekking. Er zijn 3 mogelijkheden: Beperkt, Uitgebreid of All Risks. Onder All Risks verstaan we alle van buitenkomende onheilen plus de risico's die onder Beperkt en Uitgebreid verzekerd zijn.

Verzekerd bedrag

Uw accommodatie is verzekerd voor het op de polis genoemde verzekerd bedrag en is gebaseerd op de herbouwwaarde van het gebouw. Bij het verloren gaan van het object wordt deze waarde uitgekeerd onder aftrek van eventuele restanten. Bij beschadiging (niet totaal verlies) worden de herstelkosten vergoed.

Extra kosten na schade

Boven het verzekerde bedrag worden de volgende extra kosten vergoed als gevolg van of in verband met een schade. De bereddingskosten en opruimingskosten beiden tot maximaal de verzekerde som.

Tuinaanleg

De kosten voor het opnieuw aanleggen van de beplanting of de tuin na schade is verzekerd, maar ook eventuele windschermen en vlonders.

Cauties (zekerheden)

Indien als gevolg van een verzekerde gebeurtenis door u cauties en/of bankgaranties moeten worden gesteld en/of stortingen in contant geld en/of onmiddellijke betalingen moeten worden verricht, nemen verzekeraars deze verplichtingen over.

Wat is niet verzekerd?

Wij keren niet uit bij een aardbeving, vulkanische uitbarsting, atoomkernreacties of een chemisch/biologisch wapen. Ook schade door molest is niet verzekerd.

Schade door grondwater

Schade die ontstaat door grondwater is niet verzekerd. Ook schade door overstroming is uitgesloten. Tevens is schade door vochtdoorlating van muren niet verzekerd. De eventuele instorting/verzakking door grondwater of overstroming is niet verzekerd, wel als dit een gevolg is van een ander gedekt voorval.

Onderdelen die niet bij het gebouw horen

Niet verzekerd is schade aan onderdelen die niet bij het bedrijfsgebouw horen,.zoals zonweringen, antennes, vlaggen en lichtreclames. Ook het omvallen van kranen, heistellingen, bomen en/of het losraken daarvan is niet verzekerd.

Huur

Wij vergoeden de (gederfde) opbrengsten van het verhuren van uw gebouw niet als u het gebouw vanwege de schade niet hebt kunnen verhuren. Iedere andere vorm van aansprakelijkheid voor schade aan derden, alsmede een gebrek aan brandstof of werkkracht is uitgesloten.

Fraude, opzet en strafbare feiten

U bent niet verzekerd als u bij het afsluiten van de verzekering of bij schade fraude pleegt. Alsmede schade door of als gevolg van opzet, bewuste roekeloosheid of merkelijke schuld van verzekeringnemer of verzekerde is uitgesloten.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Waterschade is niet altijd gedekt. Check de polisvoorwaarden. Of vraag uw verzekeringsadviseur om advies.

Eigen risico

Er is geen algemeen eigen risico van toepassing. Als er met u wel een eigen risico is overeengekomen dan is dat bedrag vermeld op het polisblad.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.

Afspraken

Indien wij met u specifieke afspraken hebben gemaakt over bijvoorbeeld preventie dan vindt u dat terug in clausules op het polis- en/of volgblad.

Leegstand

Bij leegstand is de beperkte dekking van toepassing.

Terrorismerisico

Voor dit risico is conform het protocol een beperking ingesteld op de omvang van de vergoeding. Voor meer informatie zie de polisvoorwaarden en de website: www.terrorismeverzekerd.nl

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor de locaties in Nederland die op het polisblad staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meldt schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie in termijnen of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt U de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Met een opzegtermijn van twee maanden kunt u de verzekering per contractvervaldatum beëindigen. In sommige gevallen (standaardcontracten) is de verzekering na de eerste contractperiode direct opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand.