Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan uw woonhuis. Het gaat daarbij om schade door brand, neerslag, storm, lekkage, inbraak, een val of een botsing.
Uw woonhuis is verzekerd bij schade.
Uw woonhuis is verzekerd tot maximaal € 1.000.000. Tot dit bedrag loopt u geen risico op onderverzekering.
Bent u het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kunt u ook zelf een expert inschakelen. Neem over de vergoeding van deze kosten vooraf contact met ons op.
Schade aan glas is standaard verzekerd.
Schade aan uw tuin is verzekerd tot maximaal 20% van het verzekerde bedrag.
Schade tijdens verbouwing of leegstand is beperkt verzekerd.
Schade tijdens verbouw of leegstand is verzekerd als deze ontstaat door brand, blikseminslag, ontploffing en luchtvaartuigen. Zijn alle gevels gesloten? Dan is er ook dekking voor schade door storm.
Schade door vandalisme aan uw woning is verzekerd. Er moeten dan zichtbare sporen van inbraak zijn.
U regelt alles zelf in uw online dossier. De verzekering is dagelijks opzegbaar, zonder opzegtermijn.
Ook is er geen dekking als bij schade blijkt dat er in het gebouw een hennepkwekerij is gevestigd. Of bij schade door water of stoom dat uit een vulslang of (tuin)slang stroomt.
Bij schade door extreme neerslag is het eigen risico € 150. Bij schade door storm is het eigen risico € 225. Ontstaat er schade tijdens de aan- of verbouw van uw woning? Dan is het (extra) eigen risico € 225.
Deze verzekering dekt schade aan uw woonhuis in Nederland.
Bij de aanvraag van uw verzekering bent u verplicht onze vragen eerlijk te beantwoorden. Wij verwachten van u dat u schade zoveel mogelijk probeert te voorkomen en te beperken. Heeft u toch schade? Meld deze dan zo snel mogelijk, in ieder geval voordat u andere actie onderneemt. Geef daarnaast veranderingen in uw situatie tijdig aan ons door.
U kiest of u uw premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of per jaar betaalt. Betalen is alleen mogelijk via automatische incasso.
Per transactie betaalt u € 1,25 transactiekosten. Kiest u voor betaling per jaar? Dan betaalt u dus maar één keer transactiekosten.
De startdatum van de verzekering is de datum die op uw polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
U kunt uw verzekering dagelijks opzeggen via uw digitaal dossier op onze website.
De verzekering stopt per direct of op de datum in de toekomst die u aangeeft. Heeft u te veel premie betaald? Dan storten wij dit terug op het bij ons bekende rekeningnummer. Indien u nog openstaande posten heeft wordt het te veel betaalde bedrag daarmee verrekend.